Získáte přístup do zkušební verze a firemní administrace Seduo – na 21 dní zdarma a bez závazků. Rádi vám ho také individuálně představíme a poradíme, jak z něho vytěžit maximum. Můžete nám napsat nebo rovnou zavolat.
Úvod do webové analytiky
NejprodávanějšíKurzem provází Jan Tichý
Vstupte do fascinujícího světa webové analytiky. Naučte se používat vhodné nástroje, měřit vše, co má smysl, orientovat se v nasbíraných číslech a dělat správná rozhodnutí na základě dat. Celý popisek
Kurz vás zavede do světa webové analytiky. Dá vám rozhled v tom, co všechno webová analytika řeší, jaké nástroje se v ní používají, na která čísla se dívat a jak jim rozumět. Hlavně vás ale naučí přemýšlet. Dívat se na data s odstupem a v kontextu. Vyčíst z čísel vše, co z nich vyčíst lze, ale zároveň nesklouznout k častým mylným či zkratkovitým interpretacím.
Online kurz je určen nejen pro online markeťáky, manažery a provozovatele internetových projektů, ale třeba i pro copywritery, designéry, grafiky nebo vývojáře. A vůbec pro všechny, kdo se pohybují kolem webů. Začátečníky čeká hutná nalejvárna a skok rovnýma nohama doprostřed řeky. Řada nových informací či ujasnění a uspořádání si dosavadních znalostí čeká ale i ty mnohem pokročilejší.
V první části kurzu se ve stručném přehledu seznámíte s celou řadu dílčích cílů, postupů a nástrojů webové analytiky. Patří sem například:
- návštěvnická analytika,
- reklamní systémy,
- session tracking,
- A/B a multivariantní testování,
- uživatelský výzkum,
- zákaznická analytika,
- personalizace,
- datová integrace a business intelligence.
Zvláštní pozornost je věnována zejména návštěvnické analytice. Na praktickém příkladu Google Analytics se seznámíte se základními pojmy, obecnějšími postupy a myšlenkami. Lépe se tak zorientujete v oboru. Abyste zkrátka napříště při diskuzích nad daty věděli, o čem je vlastně řeč.
Pro pochopení významu metodiky měřicích nástrojů a všech úskalí z ní vyplývajících se dozvíte, co ve skutečnosti ukazují základní metriky v Google Analytics:
- uživatelé, návštěvy a pageviews,
- hloubka a délka návštěvy
- bounce a bounce rate
- konverze a konverzní poměr.
Věděli jste například, že i když vám měřicí nástroj ukazuje průměrnou délku návštěvy 3 minuty, tak návštěvníci na vašem webu tráví ve skutečnosti daleko více času, klidně i 5 minut? V kurzu mimo to zjistíte, proč je vlastně nakonec úplně jedno, jestli vidíte 3 minuty, nebo 5 minut. Hlavně se ale dozvíte, jak s tím vším v praxi nakládat.
Napříč všemi možnými přístupy existují společná pravidla a principy, jak se dívat na reportovaná čísla, jak v nich číst nebo naopak nečíst, jak do nich zapojit tolik potřebný kontext. V poslední části kurzu nedostanete žádný ultimátní seznam pěti konkrétních metrik s návodem, jak na ně mechanicky koukat a jak je vyhodnocovat. To je totiž cesta do analytických pekel. Smyslem je naučit vás nad čísly přemýšlet, zapojit vlastní rozum a umět si najít svou vlastní cestu k odpovědím.
Osnova kurzu
Všechny lekce jsou přístupné24 lekcí · 1:37 hod
Otevřít všechny kapitoly Zavřít všechny kapitolyWebový analytik a konzultant
Jan Tichý vede analytickou, konzultační a vývojářskou společnost Medio Interactive a školicí agenturu Medio Akademie. Je zkušeným přednášejícím na různých veřejných i individuálních školeních z oblasti internetového marketingu, webové analytiky a vývoje aplikací. Je oficiální Google Certified Trainer a také Google Partner Academy Regional Trainer, je držitelem certifikátu Google Analytics Individual Qualification a jeho firma je Google Analytics Certified Partner. V rámci poradenské činnosti se zabývá zejména datovou analytikou, business intelligence, optimalizací obchodní výkonnosti webů, SEO, linkbuildingem a internetovým marketingem obecně.
96 %
Hodnocení přidávají pouze studenti s ověřeným účtem
Super kurz, velmi srozumitelný výklad se spoustou příkladů, pro začátečníka trochu těžší, lehce záludný test, ale nakonec jsem ho zvládla :).
Prima úvod do problematiky a vysvětlení základních pojmů. Čas u kurzu znamená jen délku videí, celkové studium zabere mnohem více času, pokud si chcete například něco dohledat nebo přečíst doporučený článek. Celkově ale dobře strukturováno a srozumitelně podáno. Díky.
Zlatý štandard