Získáte přístup do zkušební verze a firemní administrace Seduo – na 21 dní zdarma a bez závazků. Rádi vám ho také individuálně představíme a poradíme, jak z něho vytěžit maximum. Můžete nám napsat nebo rovnou zavolat.
Úvod do webové analytiky
Sleva -50 %Kurzem provází Jan Tichý
Vstupte do fascinujícího světa webové analytiky. Naučte se používat vhodné nástroje, měřit vše, co má smysl, orientovat se v nasbíraných číslech a dělat správná rozhodnutí na základě dat. Celý popisek
Kurz vás zavede do světa webové analytiky. Dá vám rozhled v tom, co všechno webová analytika řeší, jaké nástroje se v ní používají, na která čísla se dívat a jak jim rozumět. Hlavně vás ale naučí přemýšlet. Dívat se na data s odstupem a v kontextu. Vyčíst z čísel vše, co z nich vyčíst lze, ale zároveň nesklouznout k častým mylným či zkratkovitým interpretacím.
Online kurz je určen nejen pro online markeťáky, manažery a provozovatele internetových projektů, ale třeba i pro copywritery, designéry, grafiky nebo vývojáře. A vůbec pro všechny, kdo se pohybují kolem webů. Začátečníky čeká hutná nalejvárna a skok rovnýma nohama doprostřed řeky. Řada nových informací či ujasnění a uspořádání si dosavadních znalostí čeká ale i ty mnohem pokročilejší.
V první části kurzu se ve stručném přehledu seznámíte s celou řadu dílčích cílů, postupů a nástrojů webové analytiky. Patří sem například:
- návštěvnická analytika,
- reklamní systémy,
- session tracking,
- A/B a multivariantní testování,
- uživatelský výzkum,
- zákaznická analytika,
- personalizace,
- datová integrace a business intelligence.
Zvláštní pozornost je věnována zejména návštěvnické analytice. Na praktickém příkladu Google Analytics se seznámíte se základními pojmy, obecnějšími postupy a myšlenkami. Lépe se tak zorientujete v oboru. Abyste zkrátka napříště při diskuzích nad daty věděli, o čem je vlastně řeč.
Pro pochopení významu metodiky měřicích nástrojů a všech úskalí z ní vyplývajících se dozvíte, co ve skutečnosti ukazují základní metriky v Google Analytics:
- uživatelé, návštěvy a pageviews,
- hloubka a délka návštěvy
- bounce a bounce rate
- konverze a konverzní poměr.
Věděli jste například, že i když vám měřicí nástroj ukazuje průměrnou délku návštěvy 3 minuty, tak návštěvníci na vašem webu tráví ve skutečnosti daleko více času, klidně i 5 minut? V kurzu mimo to zjistíte, proč je vlastně nakonec úplně jedno, jestli vidíte 3 minuty, nebo 5 minut. Hlavně se ale dozvíte, jak s tím vším v praxi nakládat.
Napříč všemi možnými přístupy existují společná pravidla a principy, jak se dívat na reportovaná čísla, jak v nich číst nebo naopak nečíst, jak do nich zapojit tolik potřebný kontext. V poslední části kurzu nedostanete žádný ultimátní seznam pěti konkrétních metrik s návodem, jak na ně mechanicky koukat a jak je vyhodnocovat. To je totiž cesta do analytických pekel. Smyslem je naučit vás nad čísly přemýšlet, zapojit vlastní rozum a umět si najít svou vlastní cestu k odpovědím.
Osnova kurzu
Všechny lekce jsou přístupné24 lekcí · 1:37 hod
Otevřít všechny kapitoly Zavřít všechny kapitolyWebový analytik a konzultant
Jan Tichý vede analytickou, konzultační a vývojářskou společnost Medio Interactive a školicí agenturu Medio Akademie. Je zkušeným přednášejícím na různých veřejných i individuálních školeních z oblasti internetového marketingu, webové analytiky a vývoje aplikací. Je oficiální Google Certified Trainer a také Google Partner Academy Regional Trainer, je držitelem certifikátu Google Analytics Individual Qualification a jeho firma je Google Analytics Certified Partner. V rámci poradenské činnosti se zabývá zejména datovou analytikou, business intelligence, optimalizací obchodní výkonnosti webů, SEO, linkbuildingem a internetovým marketingem obecně.
96 %
Hodnocení přidávají pouze studenti s ověřeným účtem
Super kurz, velmi srozumitelný výklad se spoustou příkladů, pro začátečníka trochu těžší, lehce záludný test, ale nakonec jsem ho zvládla :).
Prima úvod do problematiky a vysvětlení základních pojmů. Čas u kurzu znamená jen délku videí, celkové studium zabere mnohem více času, pokud si chcete například něco dohledat nebo přečíst doporučený článek. Celkově ale dobře strukturováno a srozumitelně podáno. Díky.
Zlatý štandard